söndag 21 juni 2009

Ändrade planer !


Det blev lite ändrade planer så vi åkte hem från åland på lördan så vi kom hem i går kväll :)

Dag 1
kom dit på tisdan klockan halv 3 ungefär, gjorde inte så mycket då, spela fotboll med zakarias, fille (: hah. Sen blev de mat och så spelade jag lite fifa med zakarias :)

Dag 2
På onsdan så gjorde jag inte så mycket heller bara spela fotboll och åt god mat :)
Va ut och gick en sväng med jenny på kvällen!

Dag 3
Steg upp redan klockan 9, för mamma sku på nå ti mariebad. Så jag och jenny steg av där och så gick vi upp till stan, hittade bara en ljusrosa tunika eller vad man skall kalla det. Sen satte vi oss på nå bänkar och åt glass. Vi träffade också alexandra, josefine och fanny tror ja de va :)

Dag 4, midsommar
Jag vaknade där vi 10 tiden, steg upp och åt frukost. Sen for mamma, pappa och moster och handlade mat så då va jag och jenny hemma med madde, zakki, amir (: Skojj :P
Sen när dom kom hem så åt vi nå lite och så gick vi iväg till midsommarstången vid de gamlas hem :) Stog nu där och bara kolla på men så blev de så kalltjag, mamma, pappa och jenny gick hem! Sen efter en stund så kom di andra och då börja dom la mat :) Jag gick ut och spela fotboll med di andra, heh de blev ganska myki fotboll! :) Sen for vi in och åt, satt och åt jätteläng. Efter de fick vi tårta och så flyttade vi oss till vardagsrumme och såg på nånting, minns int vad de hett! Lyckad kväll!

Dag 5
Då va de att börja packa, de va synd för att egentligen sku vi ha vari ti tisdan men så blev de int! :/ Och så åt vi nå och så for vi iväg till båten! Satt där och väntade en stund på att få åka på båten! När vi kom på båten så mötte vi upp moster och barnen och så gick vi och satt på ett ställe! Sen for dom upp till nå lekrum, och så efter nån timme så gick vi och äta på ella`s :) Där va de inte så gott tyckt jag :P tog nån biff och klyftpotatisar ;) När vi hade ätit färdigt så va de att börja gå till taxfree och handla, jag köpte ett armband av märket våga för 16,90 € ! Sen kom vi ti åbo så vi gick ner till bilen och så for vi hem :) De va skönt i bilen för de va bara jag och jenny där i baksätet för madde åkte med dom andra ;) Kom hem där vid halv tolv nån gång. Gick nästan och sova direkt! ;) Lyckad resa, men skulle gärna ha vari mycke längre!
Söndag, idag!
Vakna halv tio gick ner med dom andra och åt frukost sen upp och börja packa ur väskan :/ :P
Idag ska jag och mamma och hälsa på mommo en sväng tror jag! ;D

Nu ska jag gå ut en stund! :)



btw, ska fråga moster idag om jag och rebecka får bo där några dar senare i sommar ;) hoppas vi kan det! :) kul kul ! :D


de funkar int att ladd upp bilder så se dom på bilddagboken istället, xxjossefinexx ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar