lördag 8 augusti 2009

begravning :(

Igår va de då begravning, finaste begravningen nånsin! Tårarna kom redan när vi bärde in kistan
:( Sen så när dom börja läsa upp vad det stod på buketterna så börja de bara kom mer och mer tårar! Sen va de en fjäril som börja flyga ovanför kistan, de va som ett tecken:) Efter de så for vi till moffa och va där hela kvällen nästan! Det kändes helt konstigt att se mormors kläder och skor hänga där när man kom in :( Saknar dej såå<3 hoppas du får det bra där uppe!

Stunden är här att ta farväl,
vill hitta ord djupt i min själ
som säger allt du är för mig
min dyrbara mormor som jag älskar dig
fanns alltid där med ärlighet
som visar livets hemlighet
gav mig en sång i evighet
det är därför som jag vet:

Allt kommer bli bra mormor
allt kommer bli bra mormor
ett steg dag för dag, sen
ska vi ses igen, när vi gläds i himlen
allt kommer bli bra mormor
mitt hopp är hos gud, mormor
vår kärlek skall leva kvar
till evig tid, så vila i frid

Jag gav mitt ord att allt blir bra
du tog min hand, jag minns du sa
hur skall det gå för dig mitt barnbarn
var trogen ditt hjärta med allt vad du har
jag tackar dig för allt du gav
du älskade guds sol och hav
och bad om ljus i detta land

Allt kommer bli bra, mormor
allt kommer bli bra, mormor
ett steg dag för dag, sen
ska vi ses igen, när vi gläds i himlen
allt kommer bli bra, mormor
mitt hopp är hos gud, mormor
vår kärlek skall leva kvar
till evig tid, så vila i frid

Min tro på jesus är vad jag lever för
och att fullborda loppet är vad vi alla bör
jag ger inte upp förrän jag dör
och den himmelska sången är allt jag hör

allt kommer bli bra, mormor
allt kommer bli bra, mormor
ett steg dag för dag, sen
ska vi ses igen, när vi gläds i himlen
allt kommer bli bra, mormor
jag vet det blir bra, mormor

<3
-josefine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar